METAL-SERW
ZAKŁAD HYDRAULIKI SIŁOWEJ I MECHANIKI MASZYN
ul. Grunwaldzka 1c, 74-400 Dębno

Naprawa ładowarki HITACHI ZW310

Naprawa ładowarki HITACHI ZW310

Naprawa ładowarki HITACHI ZW310 Potężne maszyny tego typu wymagają dużo większego nakładu pracy. W przypadku tych ładowarek bardzo często awarii ulega układ hydrauliczny oraz napędowy. W większości przypadków problemy z jazdą mają powiązane usterki, a przyczyną jest pompa w skrzyni biegów system sterowania jazdą, rozdzielacz sterujący skrzynią biegów oraz sama skrzynia biegów. Dodatkowym problemem okazują się często niekorzystne i ciężkie warunki pracy ładowarek. Wyżej wymieniona ładowarka eksploatowana w wilgotnych warunkach pracy, przy wydobyciu soli i narażony układ elektryczny na dość mocne wyniszczenia. Warunki pracy przyczyniły się znacząco do erozji i uszkodzeń wiązek elektrycznych. Maszyna mająca uszkodzone przewody elektryczne nie jest w stanie być eksploatowana, a dodatkowo dość mocno wpływa to na weryfikację usterek podczas próby likwidacji usterek.

Naprawa ładowarki HITACHI ZW310

Naprawy ładowarek HITACHI ZW310 – Zakres naprawy tej konkretnej maszyny dotyczył szeregu różnych prac. Począwszy od diagnozy i weryfikacji usterki poprzez szereg prac związanych z uruchomieniem i przywróceniem poprawnej pracy maszynie. Maszyna aby mogła być nadal eksploatowana musiała przejść przez ręce naszej ekipy serwisowej. Naprawa ładowarki HITACHI ZW310 – Prace które zostały wykonane to między innymi:

  • weryfikacja usterki dotyczącej braku jazdy (urządzenie poruszało się jedynie do tyłu) i minimalnej mocy na biegu wstecznym
  • wyregulowanie i regeneracja rozdzielacza sterującego, odpowiedzialnego za jazdę oraz przełączanie poszczególnych biegów.
  • weryfikacja i próba regeneracji bardzo mocno wyeksploatowanej (wielokrotnie wcześniej naprawianej pompy skrzyni biegów)
  • wymiana pompy w skrzyni biegów.
  • konserwacja przewodów elektrycznych.
  • regeneracja wału napędowego
  • demontaż skrzyni biegów (aby niepotrzebnie nie generować kosztów poprzez wyciąganie silnika – została podjęta decyzja o demontażu kabiny i wyjęcie jedynie samej skrzyni.)
  • Regeneracja skrzyni biegów (wymiana i regeneracja koszów, konserwacja i wymiana tarczek ściernych skrzyni – we każdym z koszów, wymiana wszystkich łożysk, regeneracja pękniętego modułu obudowy skrzyni biegów. Pęknięcie powstałe lata wcześniej poprzez urwanym wałem)

Comments are closed here.